En lång natt framför mig

Ska jobba natt inatt. På en helt ny avdelning, gastro-kirurg. Känns kul, kirurgi är roligare än medicin, den lilla erfarenhet jag har. Ska vara där redan kl. 20 eftersom att jag aldrig varit på stället förut, så det blir nästan en
12h natt. Många härliga timmar. Blir bra på lönen, men nu måste jag lägga upp en plan på hur jag ska hålla mig vaken om det är lite att göra.

Känns ju underbart att jobba natt när jag är så förbannat trött redan, måste verkligen försöka sova några timmar i em.

De här sista dagarna kommer gå fort, jobba i natt, sova imorgon på dan. Förhoppningsvis få ett kvällspass imorgon och så har jag två dagpass inplanerade på lördag och söndag. Så om det inte dyker upp även ett kvällspass på söndag för mig eller N så åker jag till Drammen och hänger med honom då. Hemresa på måndag.
I helgen måste jag tvätta kläder och städa hela lägenheten. Det kan jag roa mig med lördag kväll om jag inte får jobba dubbelt då.

Så ser mina närmaste dagar ut. Förhoppningsvis får jag min första lön imorgon också. Undrar vad den kommer vara på, jobbade ju inte så väldigt mycket första veckorna här.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0