det här är till dig Linn

eftersom du frågar!

Jag har "kontrakt" fram till den 6 nov just nu. kan bli längre, vet dock inte om jag vill det. Känns som att det räcker att åka 2 v i taget, det är väldigt ensamt och långtråkigt. Hade gärna jobbat dubbla pass varje dag om det hade varit möjligt, men det måste ju finnas behov för det också. Är glad för att jag ibland lyckas ta mig upp på internet i varje fall, annars är jag helt låst från omvärlden eftersom det kostar endel att ringa.

Har hittils bara jobbat två dagar, vilket har varit två dagars inskolning. En dag på geriatriken och en dag på ortopeden (svin roliga avd, jag vet). I helgen ska jag jobba själv på geriatriken. Kväll idag och morgon imorgon. Jag är nervös. Det är lite annorlunda här jämfört med i Sverige. Här är sjuksköterskorna både undersköterskor och sjuksköterskor. Man har sin sal och så gör man allt där inkl. delar mat och tvättar, hjälper på toa o sånt.

Det är endel som är annorlunda, igår fick jag en riktig föreläsning när jag ville sprita innan jag skulle ge en subcutan inj. Det ska man INTE göra, enligt evidens, haha. Jag la en kateter i onsdags och det gör de med steril-rutin oavsett om det är permanent eller intermittent. På det här sjukhuset jag är på (inte där Nicklas är tydligen) så hepariniserar de PVK:erna. Vadå jobba i onödan? Den mesta dokumentationen är på papper, vilket är bra på sitt sätt när det är svårt att lära sig programmen (men det måste jag nog ändå göra förr eller senare) men väldigt rörigt, svårt att få överblick. Sen verkar det inte direkt läggas mycket krut på dokumentationen och uppföljningen av den...igår tog jag bort en PVK som suttit sen 14/10, alltså 9 dagar! Jag frågade min handledare om de inte hade någon rutin på hur länge de fick sitta, hon sa 3 dagar så när jag konstaterade att den suttit i 9 dagar så skämdes hon!

Ja, listan kommer nog att göras längre när jag jobbat lite mer. Hade hellre jobbat i Sverige, såklart. Men jag måste ju tjäna pengar så det får funka det här för en period. Är glad att jag inte valde att åka till Tromsö så jag hade varit fast där till sista mars. Så fort jag kommer hem härifrån ska jag börja söka jobb i Sverige också, så kanske man kan kombinera. För det är fan inte värt att sitta här helt själv och ha tråkigt i långa perioder (eller det kanske visst är värt, får återkomma om det när lönen kommer).

Hur går det för dig i Uppsala, Linn?

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hello. Är det så dyrt ringa från Norge? Vad kostar det? Vet du, Magnus Ljungstrands kompis Anders (jobbar som butikschef) bor också i närheten av Tönsberg. Han bor i Tjöme, ska inte ligga så långt från där du bor enligt M själv. Fin blogg!! =)

2009-10-24 @ 12:03:06
Postat av: Erika N

i löööve din blogg. nu kan jag hålla koll på dig =)

2009-10-24 @ 22:31:25
URL: http://erikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0