precis enligt planerna...

Igår när jag kom till jobbet upptäckte jag till min fasa att jag inte var uppsatt på schemat, trots att jag var det i torsdags när jag var där. Märkligt. De var redan mycket personal så jag behövdes egentligen inte. Ringde min kontakt på Adecco och hon var lika förvånad som jag. Slutade i varje fall med att jag blev kvar där, avdelningen måste ändå betala adecco eftersom de inte hade avbeställt och jag är ju här för att tjäna mina pengar.

Det blev en rolig kväll ändå, jobbade tillsammans med en f.d. tysk numera norsk tjej som också jobbade för adecco och var ny där. Mycket förvirrat och snurrigt men det var roligt i varje fall och alla patienter fick det de skulle ha (tror jag?). Jag känner mig lite handfallen när det gäller det norska språket, jag fattar fan inte!

Inatt skulle ju klockan ställas tillbaka en timme, riktigt tur de påminde mig på jobbet igår för annars hade jag aldrig kommit ihåg det. Perfekt med en timmes extra sömn tänkte jag, kunde jag sova? nä, så efter en halvtimmes snurrande i sängen hamnade jag här. Riktigt bra tidsfördriv det här med bloggar.

Nu ska jag göra mackor och ta med mig till jobbet som lunch, man måste ju ta seden dit man kommer (igår kväll frågade en tjej varför vi svenskar alltid äter varm mat till lunch/middag, vad svarar man på det? för att det är så?)


Ha de!

Jo Linn, en till konstig sak. De använder rektal-termometrar här, jag skäms så enormt över att ta tempen i röven på vuxna människor. Herregud, lite värdighet kan man väl få behålla fast man är inlagd på sjukhus!

Kommentarer
Postat av: Erika N

jag är också vaken. På väg mot ännu en fantastiskt dag på jobbet. :-)

2009-10-25 @ 06:28:45
URL: http://erikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0