Lite uppkast av galla bara...

Har jobbat dag idag, trodde att jag och älsklingen skulle få hänga lite ikväll men han fick dubbelvakt i sista minuten så han jobbar. Så här sitter jag helt själv. Kallt som fan är det. För tillfället har jag på mig jeans, överdragsbyxor, strumpor, fårskinnstofflor, luv-tröja och dunjacka. och jag fryser, då förstår ni läget.
Jag har tröstätit och sett på sex and the city. Nu är jag mätt som fan och kl. är inte ens 19. Jag känner mig ganska patetisk. Om 48h är jag i Luleå igen. Herregud vad jag längtar, är så enormt less på det här stället, på att frysa, på alla störda rutiner på jobbet, på hur enormt oeffektivt arbetet är här med dubbelsigneringar, nycklar istället för passerkort och allt pappersjobb (datorn har tydligen inte kommit till Norge än).
Jag ska börja vara mer tacksam för hur enormt bra det är i Sverige, hur fint och fräscht Sunderby sjukhus är, hur effektivt arbetet flyter på och vilken patientsäker (och personalsäker) vård vi faktiskt har.
Fast det är ju en sak, det är ju lönen. Det blir många sköna kulor som snurrar in på mitt konto den här månaden, det är jag också tacksam för!
Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Limps

Men tänk som sagt på dina dollares! och snart åker ni i väg till värmen där slipper du ju fårskinnstofflorna :) fan va avundsjuk jag är!

Det är förbannatjävlaskit kallt här också.

Jag behöver värme..kärlek...choklad och kanske en cigg. Jag behöver lite Bettan för helvete!

Saknar dig!!



:)

2010-01-11 @ 17:38:24
URL: http://nnil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0