Sunderby sjukhus ToR

Igår gjordes premiärrundan på min nya pärla. Det blev till sjukhuset fram och tillbaka. Tog 50 min dit i svår motvind och 44 min hem. Ska försöka komma ner till runt 40 min, det är ungefär den tiden det tar att åka buss om man räknar tiden från dörr till dörr.

En sak man måste komma ihåg när man cyklar med cykelskor är att man måste komma ihåg att ta lös fötterna innan man stannar. Det kom jag ihåg varje gång jag skulle stanna på vägen till sjukhuset men glömde den lilla detaljen när vi äntligen var framme... det värsta med att vurpa är nästan att man hinner tänka så mycket innan man tar i backen. Igår var det typ;

Åh, äntligen framme!! (stannar cykeln)
Fan, jag sitter ju fast (försöker febrilt komma på vad jag ska göra)
Helvete jag kommer ju ramla, åh fan det här kommer göra ont, ajajaj...
SMACK!

Det mest ironiska i den lilla vurpan är att gör den precis utanför akutmottagningen också, ifall det nu hade hänt nåt. Nästan alla gör den tabben nån gång, har jag fått höra, nu har jag ju gjort det så nu får man ju hoppas att jag lärt mig. Ser bara framemot tills jag får se N göra samma sak, hehe. Skadeglädje är den enda sanna glädjen ;)


Kommentarer
Postat av: louise

hahah vad roligt,jag kan verkligen se det framför mig! =)

2010-05-04 @ 13:39:11
URL: http://louisetarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0