Humor!

Igår när jag hade slutat så tog jag hissen ner i källaren för att byta om, alla skåp på hela sjukhuset är typ upptagna så jag tar med mig kläderna upp på avdelningen varje gång. Så jag har inget fast omklädningsrum utan dyker in i första bästa, vilket jag också gjorde igår kväll. Förstå min förvåning när jag kliver in och det står en kille (fullt påklädd, dock) längst in. Han hälsade som att det var världens mest naturliga sak att jag stod där, total förvirring i mitt huvud. - Är det här killarnas omklädningsrum eller? - Ja, men jag är inte blyg! Bröt såklart ihop av skratt och skyndade mig ut. Utanför står en annan snubbe och garvar och frågar om jag inte visste det? såklart jag inte gjorde, men kul var det :)

16 dagar kvar på det här stället, varav N håller mig sällskap 11. De sista 5 dagarna ska jag nog klara mig själv!
Känns länge att vara här 3 v men samtidigt behöver jag tjäna pengar, det är jul och sen om inte allt för länge (för vintern är ju faktiskt inte hur lång som helst om man räknar i tid att spara pengar) tänkte vi åka till Thailand och då måste ju budgeten täcka resan och utgifter hemma under tiden. Så det blir 3 v här nu, en vecka hemma och sen 3 v här igen. Trist bara att jag och N mest troligt inte kommer att få vara på samma ställe i jul/nyår. Det blir med största sannolikhet Tönsberg för mig igen, trist men samtidigt förstår jag ju att hon måste placera oss där det finns behov av folk. Är vi ledig nån dag får vi helt enkelt åka till varandra!
Vet inte riktigt vad min plan för framtiden är just nu, för hålla på åka hit orkar jag inte göra nå mycket länge. Nån gång då och då, absolut, men inte som enda inkomst. Funderar på att söka några VUB:ar till hösten, men vi får se.
Nu dags för lite frukost så får vi se vad denna dag har att erbjuda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0