Brutna nyårslöften!

Åt god middag igår med blåmusselsoppa till förrätt, sedan lax med sparris efter det lite ost med fikonmarmelad för att avsluta med kladdkaka och grädde. Till det delade vi en flaska vitt vin. Fantastiskt gott. Det går även här i Norge. Somnade ett bra tag innan tolvslaget med mina nyårslöften i huvudet. Efter att bara har varit vaken en timme in på det nya året har jag lyckat bryta båda två. Vilken karaktär!

N sa något klokt imorse innan han gick till jobbet "de måste ju ta slut först". Så det får väl gälla båda mina nyårslöften. Så det får börja från imorgon istället när ciggen och kladdkakan garanterat är slut. En dag hit eller dit. Men sen måste jag köra hårt. Thailand om bara en månad. Har säket gått upp varenda gram jag gick ner tidigare. Så det är väl bara att börja om, men men. Svårt att banta vid jul. Ska spendera nästan 3 v hemma innan vi åker iväg så då blir det hårdkörning på gymmet. Längtar efter att få svettas lite.

Nu ska jag ta en promenad i kylan. Startar med första natten av tre ikväll. Det bästa med att jobba natt är att man inte behöver vakna tidigt på morgonen, man får gå och lägga sig istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0