6,5 v på 5 månader

det är den tiden jag har spenderat i Luleå, i mitt egna hem, när jag kommer hem härifrån om en dryg vecka.
Känns rätt meningslöst att betala massa pengar för ett hem jag ändå inte bor i. Här i Norge bor jag ju gratis, kanske ska flytta hit och när jag är ledig kan jag bara resa runt och göra roliga saker. Det hade varit nice.
Trist bara att jag skaffat mig en karl som jag är så förbannat kär i och helst skulle vilja hänga med varenda dag i resten av mitt liv. Eller det är ju inte trist, det är ju fantastiskt...men ni fattar vad jag menar.

Ibland slås jag av hur bra vissa människor har styrt upp sitt liv. Hur de gör det som de har drömt om. Det är ganska lätt att bli bitter när man hänger mycket på fb o folk lägger ut sina perfekta liv (ja, långt ifrån alla på fb har liv som är perfekta i mina ögon, men de ignorerar jag, jag stör mig bara på de perfekta). Många verkar ha så roligt! Jag har inte särskilt kul, alls. Det känns som att jag var tvungen att ha det jobbigt o trist (Norge) för att få ha kul (Thailand), men nu har ju det redan varit. Så nu har jag bara jobbigt o trist (Norge) för att kunna ha lite mer trist (betala räkningar).

Fan jag är gnällig idag. Nu ska jag inte gnälla mer, för när jag kommer hem härifrån kommer jag vara hemma minst en månad och då är det vår. På våren är alla snälla och glada.

Imorgon blir det mest troligt dubbelpass, har inte fått klart med kvällspasset ännu men det skulle med största sannolikhet bli ett. Så jag uppdaterar med lite mer gnäll på söndag eller så...håll ut!

Kommentarer
Postat av: Louise

men gumman, jag sitter juh och e så avis på ditt liv som du styrt upp med utbildning framtida karl (barn) och semestrar när du känner för det. Det e så lätt att se vad andra har och glömma att man har det minst lika bra själv =)

2010-03-14 @ 22:11:13
URL: http://louisetarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0