Night from hell

Inatt har jag verkligen fått jobba för mina pengar, herregud. Eller kanske framförallt på morgonen. Kom inte från jobbet förren 30 min efter jag egentligen slutat, lite surt eftersom vi inte får övertid om det inte är avtalat med avdelningen eller min arbetsgivare. Då började jag ändå med morgonarbetet kring 5-tiden, jag menar hur tidigt ska man behöver väcka patienterna egentligen? Jag har haft 14 patienter själv inatt. Helt fantastiskt, man räcker verkligen till när det är flera som behöver hjälp samtidigt.

Blev dumförklarad av en läkare också. Hade en kvinna som mådde så illa och kräktes gång på gång, opererat ryggen för två dagar sen med nån ny metod där de går in genom buken. Så jag i mitt lilla huvud tänkte att det inte är helt omöjligt att hon fått en ventrikelretention eller så när de har varit och bökat omkring i buken. I vilket fall som helst kunde ju en v-sond vara bra när man kräks mycket. Ringde och frågade ortopeden om vi fick lägga in en v-sond och han frågade vad det skulle vara bra för, och det skulle minsann inte hjälpa. Jag skulle ge läkemedel mot illamåendet och vätska i.v. istället. För det hade vi ju inte provat sedan tidigare, nä...inte alls.

Har hört sedan tidigare att just ortopeder är jäkligt jobbiga att ha att göra med, för de snickrar sina ben och tror att de är gudar men sen bryr de sig inte så mycket mer. Och han som svarade på mitt samtal i natt han bekräftade verkligen det.

Jaja, kirurg/ortoped är faktiskt en jättebra avdelning, mycket blandade diagnoser och även om det blir stressigt på morgonen så går nätterna fantastiskt fort och det är ju bra.

Nu måste jag försöka sova, skulle inte bli förvånad om de ringer från adecco och väcker mig om ett par timmar med mer jobb. Då blir jag så glad! N åkte ju hem imorse så jag har ju verkligen inget att göra här nu förutom att jobba...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0