one down two to go

Idag pratade jag och en patient om varför så många svenskar väljer att arbeta i Norge och skillnaderna mellan att jobba här och i Sverige. Hon trodde att det var mer att göra här och att det var hårdare att jobba i Norge, ha!
Jag var såklart tvungen att upplysa henne om att det faktiskt är betydligt mycket högre tempo i Sverige, fler patienter på färre personal och längre arbetspass. Ville gärna lägga till den lilla detaljen att norrmän generellt är jävligt lata, men det behöll jag för mig själv. Man vill ju inte kasta sten i glashus!

Har varit här en vecka nu, fick ihop 37 h från tisdag-söndag. Alldeles för dåligt. Nu hoppas vi på mer jobb. Om två veckor den här tiden är jag hemma. Tiden går fort när man har roligt, hrm...

Kommentarer
Postat av: Erika N

haha, jo men om ni som läste bloggen skulle vara lite mer öppensinniga så skulle det absolut vara min grej. allt är ert fel!:)

2009-11-30 @ 18:58:53
URL: http://erikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0