This is it?

Kan ni ibland få känslan av att ni inte riktigt vet vad ni pysslar med?
Vad som egentligen är viktigt i livet och vad man ska göra av det?

Det funderar jag mycket på när jag är här. För det här inget ultimat. Det är rent ut sagt skittråkigt.
Nu har jag iofs inte så mycket till val, pengarna måste in för soc är ju inte direkt något alternativ och jag är hellre här, har tråkigt och tjänar mer pengar än att jobba timmar på kommunen eller nåt sånt i Luleå.

Just nu är min drivkraft en resa i februari eller nåt, jag hoppas verkligen det blir så.

Men sen då? Kanske en vidareutbildning till hösten, ytterligare ett år av fattigdom. Sen då? ett jobb hemma förhoppningsvis. Sen då? Är det då man ska köpa hus, skaffa 14 barn och känna att det är det som är livet. För med den inkomst jag kommer ha som sjuksköterska så blir det ju inte massor av jorden-runt-resor och flådiga våningar på östermalm direkt.

Nä men jag är inte bitter.

Kommentarer
Postat av: Erika N

så nu menar du att jag är tjock? Igen? herregud elle :-)

2009-11-30 @ 12:33:00
URL: http://erikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0