Jag = Sveriges nästa kung (?)

På avdelningen jag har jobbat på i helgen låg det en liten svensk tant. Ganska förvirrad, men otroligt skönt med någon som pratar svenska. Igår sa hon åt mig att jag var så lik kronprinsessan i Sverige och att om jag inte visste vem det var kunde jag kolla i tidningar, för hon är tydligen ofta med i dem. Hon har tilltalat mig som prinsessa hela helgen och idag, efter att jag hjälpt henne på toaletten, sa hon att det var så dejligt att ha fått träffa Sveriges nästa kung. Det absolut roligaste i den här historien är att jag inte vet om hon faktiskt tror att det är jag som är Victoria eller om hon skämtar. Tänk va härligt ändå att tro att någon kunglighet torkar en i arslet på ålderns höst.

Samma tant satt i sin fotölj på sitt rum och tittade sig omkring och frågade "Vart är det jag är nu, är det här någon form av förening?".

Ja vad ska man säga?

Nu vet inte jag ett enda pass till jag kommer jobba, hoppas det dyker upp massor redan imorgon. Det är inte helt lätt att slå ihjäl tid här. Har redan läst ut en bok, handlat mat varje dag, sett massor av skit på tv 3 norge och startat en blogg, efter att ha varit här fyra dagar, fyra dagar som jag dessutom har jobbat och gått och lagt mig före kl. 21 varje kväll. Då förstår ni läget.

Ikväll ska jag förresten tvätta håret, behövs verkligen. Det är bara att varmvattnet tar slut så fort och jag har rätt mycket hår så det tar ett tag och tvätta det och jag drar mig för att duscha i kallvatten. Det får väl bli dagens mission. Sen är jag enormt sugen på en cigg, men vi får se. Har inte rökt en enda cigg sen jag landade på norsk mark, är tydligen jävligt dyrt här men däremot har jag sett att de har små paket...

Måste verkligen skaffa mig en kamera så jag kan visa er hur fantastiskt Norge är. Idag regnar det och är grått som fan. Men det är faktiskt riktigt fint här när solen skiner.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0