Svettig och trött

Tuff dag på jobbet idag. Pga svininfluensa invasion på infektionsavdelningen så fick alla flyttbara patienter på geriatriken (som jag jobbat på idag) flytta till annat sjukhus för att istället fylla avdelningen med infektionspatienter utan svininfluensa, för det behövs tydligen en hel avdelning bara för the swine flu just nu.
De första 4 timmarna av passet har jag tvättat patienter och satt ett gäng nålar och de avslutande 4 timmarna har jag oavbrutet blandat antibiotika och sprungit och hängt på dropp. Så det har bara varit en massa spring idag, var helt slut och svettig när jag kom från jobbet. Det är skönt när det känns att man arbetat.

Imorgon blir det ett kvällspass på infektion (håller en tumme för att jag inte får swineflu) och på söndag blir det morgonpass på geriatriken och kvällspass på hematologen.

Åker hem härifrån den 9 nov och kommer då att spendera v. 46 i vår vackra huvudstad med omnejd. Det blir greit!

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0