Attack-svanar




Jag var akkurat ute på tur och såg dessa vackra fåglar hänga vid iskanten. Är det svanar? eller är det någon form av anka? jag har ju verkligen ingen koll på fåglar, men brukar inte svanar hänga 2 och 2?


När jag kom ner från bron började de simma (?? flyta, guppa, vad gör fåglar?) mot mig.
Åh så fint, närbild tänkte jag. Men sen kom jag på att fåglar kan väl vara rätt arga och den där rackaren längst fram ser lite hotfull ute så jag skyndade mig där ifrån.




Lite längre fram hittade jag de här. Undrar vad de gör? utmanar varandra på vem som hoppar i först?




Sen avslutade jag promenaden med att handla lite och gick hem för att laga mat.
På menyn idag stod friedrice med kyckling, annanas, cashewnötter, ägg o chili. Det blev rätt äckligt, typ äggröra. Jag hade inte riktigt kläm på hur man får till ägget sådär som i Thailand. Men det var bara att skotta i sig, maten här är svindyr så jag har inte råd att slänga.

På en timme är det dags att bege sig mot jobbet, trots att jag sovit bra idag börjar jag känna mig trött och inte så sugen. Jag hoppas det är sista nattpasset det här så jag får jobba dag/kväll resten av veckan!

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0