Akutlarm!

Idag har jag varit med på mitt första hjärtstopp, det ni. Gjorde iofs inga kompressioner men det var jag som fick äran att springa och akutlarma. Hela akutteamet kom och drog igång sin procedur. Det avslutades dock ganska fort pga patientens ålder och tidigare sjukdomstillstånd, borde ha varit 0-HLR. Men ändå, nu har jag varit med på ett hjärtstopp, så coolt. Jag måste bli IVA-syrra.

Jag var uppskriven på dagvakt imorgon så jag ska jobba dag istället för kväll. Så skönt, då kan jag städa, tvätta, rensa och packa här på kvällen och lägga mig tidigt så jag inte är helt slut när jag ska upp där kring 05-tiden på måndag. Blir lite väntan på Gardermoen och sen typ 4 h att slå ihjäl på Arlanda. Men äta lite lunch, surfa lite och läsa en bok borde göra att tiden flyter på i varje fall. 14.45 landar jag i Luleå på måndag, som jag längtar.

Nu dags att sova så jag orkar upp imorgon. Har inte haft min bästa dag på jobbet idag, inte nog med att en av mina patienter dog...jag har aldrig jobbat på hjärta tidigare så jag var ju helt lost. Det är lite svårt med alla procedurer hit och dit. Kan jag inte bara få ägna mig åt kirurgi, det går ju så mycket bättre...och är roligare.

Godnatt mina vänner!

och kul att jag kan roa dig, Linn ;)

Kommentarer
Postat av: Linn

Du roar alltid mig vet du väll. Jag längtar efter dig så jag blir tokig, drömde en helt vrickad dröm om dig där vi var på utflykt i typ saudiarabien och orienterade typ...märkligt!

PUSSAR!

2009-12-15 @ 13:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0