Åter till Tönsberg!

Ska åka till Tönsberg ikväll. Ska jobba där över helgen, är tydligen för lite jobb här i Drammen för oss båda så Nicklas får stanna här och jag får åka till Tönsberg eftersom jag varit där tidigare.
Ska jobba natt inatt på infektion, sen blir det kväll imorgon, dag lördag och natt söndag på ortopeden. Förhoppningsvis får jag nån till vakt också, lördag kväll eller söndag fm förhoppningsvis.
Har varit på kirurgi/ortoped idag och jobbat dag, känns suveränt att jobba en natt på det också. Speciellt eftersom jag inte lyckats sova någonting, trots att jag är jättetrött, har ont i huvudet och inte sovit tillräckligt på flera dygn. När jag får sova imorgon har jag varit vaken sådär 25-26 h. Det är vad jag kallar patientsäkerhet, mina vänner!
Har räknat ut att med de timmarna jag skrapat ihop på bara den här veckan kommer jag få ut drygt 12000 kr efterskatt, då är det värt att vara lite trött och ha ont i huvudet. Så fortsätter det såhär med jobb så kommer jag väl få ut runt en 30000kr på de 20 dagar jag kommer vara här, är ju halvskatt för oss de två utbetalningarna i december. Så snällt här i Norge, halvskatt innan jul så man har råd att handla lite extra.
Ska stänga mina ögonlock lite, har jag tur kanske jag lyckas somna några minuter.

Kommentarer
Postat av: Erika N

jag vill också ha halvskatt och kunna handla mer!!

2009-12-03 @ 19:11:27
URL: http://erikanor.blogg.se/
Postat av: Linn

det är ju helt sjukt egentligen att det skiljer så mycket i lön!

Jag ska fan till norge så fort mitt vik går ut!

Saknar dig pudding!

2009-12-04 @ 09:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0