hahaha

Du har rätt V, jag har lite dubbelnormal. Men för att förklara lite närmare, om det är mycket att göra uppskattas det inte om någon går och tar en kaffe = lat. På natten däremot, kan det gärna få vara lugnt :)
Sjuksköterskan jag jobbade med i natt sa själv att vi svenskar har mycket bättre arbetsmoral, norrmännen får tydligen 100% av lönen när de ringer in sjuk, redan första dagen. Nog hade man känt efter lite extra då om man hade lite ont i halsen. Inte konstigt det blir ledig pass för oss pengatörstande människor (läs: svenskar).

Lite mer fakta, snittlönen här för en sjuksköterska (med ob-tillägg inräknat) ca 32000 NOK.
Snittlön för en läkare, ca 62000 NOK (vet ej om det är med eller utan tillägg).
Det jag vill ha sagt är att det verkar som att klyftorna här inte är lika stora mellan läkare-sjuksköterska. Även om många här tycker att sjuksköterskorna värderas för dåligt, men det är ju ingenting mot i Sverige.

Nu är det strax dags för jobb igen. Fick ju sova 4 h i varje fall. Kommer vara som en klubbad säl när jag kommer hem ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0