Julafton och massor av snö

Idag är det julafton, det snöar som tusan här i Drammen. Kommit 20cm över natten har jag fått höra och snöandet forsätter. N är på jobb. De ringde från vikarieförmedlingen kring 08 och undrade vart han höll hus, han skulle jobba idag. Mycket märkligt eftersom att han frågat vår konsulent på Adecco specifikt om han skulle jobba på julafton och hon svarade nej. Hon är så förvirrad kvinnan, har hon glömt bort fler pass?
Inget jobb så långt ögat kan nå för mig, förutom juldagsnatt som var planerad sedan tidigare. Känns otroligt irriterande att inte få jobba när man ändå är här, men jag försöker se det som betald semester. Hur värt det nu är när man är ute i ingenstans.

Igår visade de på SVT barnmorskorna fast från Norge och det var från sjukhuset här i Drammen! Det var lite roligt.

Nu ska jag strax äta frukost, sen gå ut på en promenad. Fast det får nog vänta några timmar tills de förhoppningsvis skottat bort den mesta snön.


Längtar till Thailand...


Kommentarer
Postat av: LINN!

God jul skorpan! och vilken jätte fin bild på er! hoppas du har det bra, usch va jag saknar dig!



Pussar!

2009-12-25 @ 20:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0