Kallt så in i helvete (fast där ska det väl vara varmt?)

Är tillbaka i Drammen. Kallt som fan är det här. Nästan lika kallt inne som ute, tofflarna jag fick i julklapp kunde verkligen inte bli mer lyckade. Har varit ute och gått en promenad, trodde ju i mina önskedrömmar att det skulle vara rätt mycket varmare här än hemma, för bara en vecka sedan regnade det ju här. Så jag har inte sådär super mycket varma kläder med mig, fick låna lite nödvändiga prylar av N för att klara av kylan. Första 20 minuterna trodde jag att jag skulle frysa ihjäl, sen fick jag upp tempot och värmen och då blev det ganska skönt. Lasse W i lurarna värmer ju lite också.

Har bara fått två pass hittills, N har typ 10 pass planerade eller nåt. Känns som att det kan bli omvända roller den här gången, jag som knappt får jobba nåt och N som tar allt. Jaja, jag har ju min garantilön så det är väl inte hela världen. Nästa gång kommer jag få åka hit själv så då får jag förhoppningsvis jobba arslet av mig. Kanske är lite tidigt att ta ut nåt i förskott iofs, har ju bara varit här några timmar än. Det brukar ju ramla in pass eftersom. Hade mycket gärna kunnat tänka mig att jobba natt, många härliga timmar och här har jag ju ändå inget att göra så det är bara att sova på dagarna.

Nu ska jag ta och laga lite middag med fruktsallad till efterrätt. N sover, för han ska jobba redan i natt så jag får stå för middagen, vi får ju se vad det kommer smaka. Men en köttfärssås ska jag väl ändå kunna styra upp?

Ikväll ska jag börja leta biljetter till Thailand, det kan ju värma vem som helst i kylan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0