Nattuggla

Så var passen i Tönsberg över. Natten har varit full av arbete, vilket är väldigt bra så det blir lite lättare att hålla sig vaken. Började kl. 21 igår och först 02.45 satte jag mig ner första gången. Höll iofs på bli vansinnig där ett tag när man är sådär sjukt trött och less och bara vill ta det lite lite lugnt en stund. Men tiden gick fort i varje fall.

Är tillbaka i Drammen nu, ska jobba natt igen. Suck. Har lyckat sova sådär 3-4 timmar inklusive att jag vaknade 3-4 ggr. Sitter nu i rummet med lampan släckt i ett försök att bli svintrött så jag kan sova några timmar till. N åkte på att jobba kväll+natt. Tufft pass, stackarn.
Såg att jag fått två bekräftelser på vakter till jul. Ska jobba en nattvakt den 25/12 och om mina beräkningar stämmer kommer jag dra in 5400kr (svenska) på den natten innan skatt. Helt okej. Thailand kändes plötsligt mycket närmare. Det bästa av allt är att de passen är här i Drammen, vilket innebär att jag och N åtminstone får några dagar här tillsammans. Vill bara kräkas på tanken att sitta själv i Tönsberg och vara bitter under jul/nyår. Får man jobba är det väl ok, men vara ledig själv på julafton...inte lika roligt.
När jag kommer hem ska jag köpa julklappar, dels åt N och ungarna såklart men jag ska köpa nåt nice till mig själv också. Det är jag värd. Det blir inte mycket konsumtion här inte. Har väl iofs konsumerat nog med tanke på den inte allt för billiga jackan jag köpte innan jag åkte, men något fint/roligt/nice runt jul måste man ju få unna sig. Sen blir det spara! Om ett par månader ligger jag förhoppningsvis i hängmattan någonstans i Thailand och klagar på att det är så sjukt varmt, åh så jag längtar!
Nu dags att slå på en film, sova film - det bästa jag vet, näst efter mat då såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0