stress, stress, stress

Jag som hade längtat efter en lugn vecka hemma, där man får sova hur länge som helst och bara göra exakt det man orkar och har lust till. Så blev det inte, nej. Det har bara varit en massa stress hela tiden, det ska köpas julklappar, det ska handlas, det ska städas, man ska hälsa på mamma och pappa och det är ett gäng kompisar som ska träffas + att jag hade tänkt att jag kunde få umgås med min karl lite också.

Det kändes ju som taktiskt att åka iväg och jobba över jul/nyår, dels för att tjäna lite extra pengar men också för att slippa allt det här. Kunde ju såklart ha räknat ut att det var tvunget att göras i förväg. Jag är då klar med allt nu, förutom det som är inplanerat i helgen som t.ex. silllunch, glöggkväll, mathandling, bakning, lilla julafton, dansuppvisning och så lite packning inför nästa tripp till Norge. Dessutom har jag inte hunnit köpa de mest uppskattade och perfekta julklapparna, de till mig själv!
Nåja, ikväll ska jag och N faktiskt på bio, åh så mysigt. Det hinner vi klämma in under tiden barnen är på kalas, haha ja...det är ju som ett skämt.
Nu kommer väl resten av familjen hem om typ 30 min, ska gå runt och njuta av att det är nystädat en stund. För om sådär 35 min är det skitigt igen.
God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0