Thailand!!

Wiiiiiii, idag har vi bokat resa. Vi flyger till Krabi den 1 februari. Som jag längtar! Herregud så härligt det ska bli med sol och värme, en hel månad!

Här i Drammen går vi utan jobb. Har varit och handlat lite godsaker till imorgon. Kom på att vi nog ändå ville ha lite skinka, så har köpt en sådan som får griljeras imorgon. Till middag blir det musselsoppa och vitt vin. Lite trevligt måste man ju få ha även om man inte är hemma! Garanterat kommer det väl dyka upp jobb för någon av oss imorgon kväll bara för att vi planerat någonting.

Alltså, jag vet inte hur många gånger jag sagt det här, men det är så jävla dyrt här!! N skulle köpa en öl till imorgon, hittade Red Stripe i affären. Gott, det blir bra. Nähä du, 33 NOK kostade en sådan flaska. Det är typ 40 kronor, för 33 cl, helt otroligt. Jag funderar på hur alkoholisterna gör här? Hur högt socialbidrag har de i det här landet egentligen? Och vad kostar egentligen en öl på krogen?

Många frågor och så få svar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0