men alltså, hur tråkigt kan man?

Har inte dykt upp nåt jobb idag heller. Fy fan så tråkigt. Tur att jag har garantilön på 35,5 timmar i veckan annars hade jag inte kommit hem härifrån med många kronor känns det som. N jobbar som tusan, han kommer bli rik som ett troll. Det är ju kul, för honom. Visste ju iofs om att det kunde bli så här innan jag åkte, ibland finns det tydligen jättemycket jobb och ibland finns det mindre, tar ju bara ekstravakter. Har alltså inget fast schema klart sedan innan.

Andra dagen nu som jag inte jobbat. Hoppas det dyker upp nåt torsdag och fredag. Jag vet inte vad jag ska göra här riktigt. Orkar typ inte ta mig ut och springa, vet inte vart jag ska göra det heller och så mycket mer än så finns det inte. Har ont i huvudet av att ha legat i planläge hela dagen. Men snart är det kväll så man kan sova igen. Va skönt det hade varit om man kunde sova obegränsat.

Man ska verkligen inte ta saker för givet. Saknar verkligen min älskling, mina vänner och mitt hem. Jag saknar Helex (trodde jag aldrig att jag skulle säga) och jag saknar att känna till mina omgivningar. Promenaderna/löpningen här är inte så rolig, gå/springa rakt fram en bit för att sedan vända och ta samma väg tillbaka. Är lite rädd för att tappa bort mig.

Nu spelar de Veronica Maggio på radio Tönsberg. Åh, Sverige. Jag kommer verkligen börja uppskatta allt som är svenskt efter det här. Typ maten, språket, tv-programmen och musiken (inte för att jag har hört nån låt på norska, men det kan bara inte vara bra).

Dags att rulla tummarna lite till!


Kommentarer
Postat av: Erika N

jag tycker synd om dig.hoppas du får jobba varenda dag tills du lyfter hemåt¨så du slipper ha så tråkigt.

2009-10-29 @ 06:46:34
URL: http://erikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0